Reflexions online V: economia conscient

L’economia. La gran aliada, o enemiga, que mou els fils invisibles de la nostra societat. En una mateixa balança, empreses que, d’una banda, generen grans beneficis i, d’altra, generen molt sofriment. Com podem transformar positivament aquesta situació?

Us animo a veure el següent vídeo per comprendre com el nivell de consciència pot ajudar-nos, a nivell individual i empresarial, a evitar aquest sofriment. Perquè l’èxit no es basa en la competició, sinó en la cooperació.

La paraula economia prové del llatí, i al seu torn del grec, i significa “llei de la casa”. O, el que seria el mateix, l’economia comença per dins, per un mateix, per cuidar la nostra pròpia casa.

El vell paradigma de l’economia es basava en acumular (riquesa, contactes, continguts, etc.). La nova frontera, en canvi, es decanta per impulsar espais on es puguin interconnectar les persones i multiplicar el servei i l’abundància. Hem après que, si volem sobreviure hem d’estar interconnectats, cooperar enlloc de competir. Es tracta, bàsicament, de desenvolupar riquesa a partir de la nostra capacitat de saber donar, no d’acumular.

En aquest escenari, podríem definir tres tipologies de manager: qui decideix invertir en capital monetari; qui basa el seu capital en el benestar social; i qui inverteix en consciència. Si com a empresa volem millorar la societat cal que invertim en consciència, en meditació i en el perdó, ja que creen interconnexions. Aquestes són les claus del futur.

Us animo a veure el següent vídeo en què Daniel Lumera i jo mateix, compartim alguns aspectes i reflexions sobre aquest tema tan controvertit, així com els set nivells que qualsevol empresa hauria de gestionar. La nova economia es basa en individus conscients. Encarnem aquests valors en l’empresa!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *