Educar “amb” i “des de” l’ànima

Educar significa “treure a la llum el que està amagat”. Per aconseguir-ho, quant més centrat estigui en mi mateix/a, quanta més capacitat tingui d’estar en mi, quanta més capacitat tingui de ser qui sóc, més fàcil serà. Per tant, la primera missió de l’educador, de qualsevol pare o mare, és descobrir-se.

En el següent vídeo, desmuntem algunes creences que ens perjudiquen socialment i comentem quines premisses hauríem d’incorporar al nostre subconscient per poder educar des de l’ànima. 

Educar “amb” i “des de” l’ànima no és fàcil, però la vida tampoc ho és. No obstant això, la vida és bona i ens ensenya, dia rere dia, que qualsevol dificultat és una oportunitat per poder posar en pràctica les nostres habilitats i poder avançar. L’educació permet descobrir quines són aquestes habilitats que tots i totes posseïm a dins.

Sabem que cadascú fa el que pot. Els nostres actes venen determinats per la nostra visió del món. Per això, comprendre implica prendre des del cor. Requereix deixar caure aquelles creences que ens van repetir fins a la sacietat, però que no funcionen, per incorporar informació de saviesa. I aquestes creences ens afecten, efectivament, quan ens relacionem amb els més petits.

Quan ens observem en els ulls d’un infant, hem de ser capaços de traslladar-los amor i comprensió. Els nens/es ja són per ells mateixos, no necessiten passar de curs per convertir-se en algú. Però, per estimar-los des del cor i amb el cor, és fonamental descobrir-nos.

Us animo a veure el següent vídeo on expliquem algunes claus per educar “amb” i “des de” l’ànima, així com altres afirmacions que hauríem de repensar a l’hora d’ensenyar. Són eines educatives per ser verificades, incorporades i, sobretot, viscudes des de la consciència i la plenitud.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *